Aftellen! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Céline Waelpoel - WaarBenJij.nu Aftellen! - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Céline Waelpoel - WaarBenJij.nu

Aftellen!

Blijf op de hoogte en volg Céline

19 September 2013 | Nederland, Utrecht

Salut tous!

Ça y est! Het is zover: volgende week zit ik er lekker warmpjes bij in het Franse Guyana.

Omdat mijn verblijf in Zuid-Amerika vorig jaar goed is bevallen en ik erachter ben gekomen dat ik niet vies ben van een beetje reizen, durfde ik de uitdaging aan en heb ik gereageerd op de functie als taalassistent Nederlands in een Franstalige land, oftewel: Frans-Guyana!
In het dorpje Apatou zal ik de taaldocenten Nederlands ondersteunen bij hun lessen en lekker met de kids bezig zijn.

Mijn reis begint eerst met een week in de hoofdstad, Cayenne, waar ik samen met nog +/- 30 andere internationale taalassistenten een weekje de toerist ga uithangen voordat het werkende leven begint! Al wordt het eerder een 'integratie' week dan een toeristenweek: bankrekening openen, verzekeringen afsluiten en (niet geheel onbelangrijk) huisvesting vinden.

Voor nu geniet ik nog even van alles in NL: stromend water, electra, Wifi...haha nee ik zit vast niet tussen de Zooloo's in een zelfgemaakt hutje van bananenbladeren (althans, dat is wat ik hoop)
Ik heb een geweldig afscheidsfeest gehad, nu nog een paar dagen samen met de familie en dan laat ik NL toch echt voor wat het is, met zijn kou en nattigheid.

Tot over 7 maanden, ik hou jullie via deze weg op de hoogte (mocht ik niet tóch in een hutje zonder wifi zitten)

• 19 September 2013 - 16:44

Marleen :

GA NIET WEG!!

Nee grapje maat, ik ben superblij voor je, dat je weer een mooi avontuur tegemoet gaat, en ik vind je zoo dapper! Fijn dat we via dit soort dingen toch een beetje met je mee kunnen leven.

Dikke dikke kus, take care! X

• 19 September 2013 - 16:59

Els:

Ik heb serieus visioenen van jou in een hutje met een rokje van bananenbladeren ;)

• 20 September 2013 - 08:00

Tanja Reukers:

Namens ons allemaal wens ik jou een hele fijne tijd tijdens je nieuwe avontuur! Pas goed op jezelf!

• 20 September 2013 - 21:48

Jeremaine Olt:

Veel reisplezier en succes!